EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Έκρυβε... παγίδες το θέμα της Έκθεσης στις Πανελλήνιες

Κάτι περισσότερο από την... αποστήθιση έπρεπε να επιστρατεύσουν οι υποψήφιοι ώστε να απαντήσουν τεκμηριωμένα και με πληρότητα στο θέμα της Εκθεσης, στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας Γενικής Παιδείας, με το οποίο δόθηκε την Παρασκευή το εναρκτήριο λάκτισμα των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων για τους μαθητές των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων, όπως αναφέρει ρεπορτάζ της «Καθημερινής».

Το θέμα αφορούσε τον ρόλο του πολίτη για την προάσπιση και διάδοση των αξιών της δημοκρατίας. Η θεματική Δημοκρατία-Ενεργός Πολίτης είναι μεν από εκείνες που έχουν διδαχθεί οι μαθητές, ωστόσο το κείμενο αναφοράς που δόθηκε στους υποψηφίους θεωρείται σχετικά δύσκολο.

Ειδικότερα, στους υποψηφίους των ΓΕΛ –υπολογίζονται περί τις 86.000– δόθηκε απόσπασμα (σελ. 49-51) από το βιβλίο του Ιταλού φιλοσόφου, πολιτειολόγου και πολιτικού Νορμπέρτο Μπόμπιο «Το μέλλον της δημοκρατίας». Στην έκθεση ορίστηκε ότι οι υποψήφιοι έχουν να συμμετάσχουν σε ένα δημοσιογραφικό αφιέρωμα με θέμα «Για να διατηρούν τις βασικές τους αρχές, οι σύγχρονες δημοκρατίες βασίζονται στη δράση των ενεργών πολιτών» και τους ζητήθηκε να παρουσιάσουν τις θέσεις τους εστιάζοντας «στις ενέργειες με τις οποίες ο πολίτης κάνει πράξη τη δημοκρατία στην καθημερινότητά του και στις δράσεις με τις οποίες το σχολείο μπορεί να συμβάλει στη διαμόρφωση ενεργών πολιτών με δημοκρατικό ήθος».

Σχολιάζοντας στην «Κ» τα θέματα, η ομάδα του φροντιστηρίου Μεθοδικό ανέφερε ότι «το κείμενο που δόθηκε είναι αρκετά κατανοητό αλλά είναι σχετικά πυκνογραμμένο και ως εκ τούτου εμφανίζει σχετική δυσκολία ως προς την πύκνωσή του στο θέμα της περίληψης. Το θέμα ανάπτυξης για την πραγμάτωση της δημοκρατίας στην καθημερινότητα των πολιτών και τη συμβολή του σχολείου στη διαμόρφωση της δημοκρατικής συνείδησης των νέων, από την άλλη, έχει αναμφίβολα αντιμετωπιστεί από όλους τους υποψηφίους καθώς ανήκει στις βασικές διδαχθείσες θεματικές ενότητες. Παρ’ όλα αυτά, οι υποψήφιοι έπρεπε να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στην ανάπτυξη των ζητουμένων δίνοντας έμφαση σε συγκεκριμένες πρακτικές και δράσεις, που συνήθως δυσκολεύει τους μαθητές. Οι γραμματολογικές-λεξιλογικές ασκήσεις παρουσιάζουν σχετικό βαθμό δυσκολίας κυρίως στα ερωτήματα Β3β και Β4α που απαιτούν καλή γνώση των φαινομένων του συντακτικού».

Οι εξετάσεις θα συνεχιστούν τη Δευτέρα με τα Αρχαία της ομάδας προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών και τα Μαθηματικά για τις ομάδες των θετικών σπουδών και της οικονομίας και πληροφορικής.



Ενα Like μας βοηθάει να συνεχίσουμε Facebook

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID