Πόσες πιθανότητες έχει ένας έμπειρος πιλότος μαχητικών της Πολεμικής Αεροπορίας, όπως ο σμηναγός (Ι) Γιώργος Μπαλταδώρος με εκατοντάδες ώρες πτήσης στα Mirage 2000, τον τύπο αεροσκάφους που συνετρίβη εχθές 9 μίλια βορειοδυτικά της Σκύρου, παρασέρνοντάς τον στον θάνατο, να έπαθε vertigo, την ώρα της προσέγγισης στον διάδρομο απο-προσγείωσης, όπως προσπαθούν να πείσουν διάφορες πλευρές από χθες; Ελάχιστες έως μηδενικές!
Πιο πιθανό είναι να υπέστη… έμφραγμα, παρά απώλεια προσανατολισμού και να μπέρδεψε την θάλασσα με τον ουρανό, ακόμα και ευρισκόμενος μέσα σε χαμηλά νέφη.
Αν ήταν έτσι, κάθε προσγείωση μαχητικού αεροσκάφους ή γενικότερα αεροσκάφους εν μέσω νεφών, θα ήταν «ζαριά» ζωής ή θανάτου.
Αν αποκλείσουμε το ενδεχόμενο… κατάρριψης (δεν συνέβη κάτι τέτοιο, έστω και αν η αρχική ανακοίνωση του ΓΕΑ δεν απέκλειε το ενδεχόμενο), τότε μένει ο λάθος χειρισμός και το μηχανικό λάθος.
Λάθος χειρισμός, όμως σε τι; Προσεγγίζει την βάση του και… βουτάει στην θάλασσα; Mέρα μεσημέρι;
Εχουν γίνει και πιο απίθανα, βέβαια, στην Σκύρο, ατυχήματα: Το πιο απίθανο συνέβη στις 28 Ιουλίου1997, όταν ο πιλότος του μαχητικού αεροσκάφους Μirage 2000EGM, επιστρέφοντας από νυχτερινή αποστολή αντί να προσγειωθεί στον αεροδιάδρομο, εξέλαβε τα φώτα από τις βάρκες των γρι-γρι που ψάρευαν σε απόσταση περίπου 100 μέτρων από την άκρη του, ως… φώτα του διαδρόμου αποπροσγείωσης και… προσνήωσε αντί να το προσγειώσει, μέσα στην θάλασσα!
Το τραγικό: Ενώ η προσνήωση ήταν άριστη (έστω και… κατά λάθος) και το αεροσκάφος βυθίστηκε εν συνεχεία άθικτο σε βάθος μόλις πέντε μέτρων και ο πιλότος ζούσε, εν τέλει δεν κατάφερε να απασαλίσει εγκαίρως την καλύπτρα και να κόψει τις αρτάνες, οπότε… πνίγηκε μέσα στο κόκπιτ!
Το αεροσκάφος επισκευάστηκε και ξαναχρησιμοποιήθηκε επιχειρησιακά!
Η Σκύρος, είναι «περίεργο» και δύσκολο αεροδρόμιο, αλλά αυτό που έγινε χθες και οι συνθήκες υπό τις οποίες συνέβη, πολύ δύσκολα πείθει ότι εν τέλει επρόκειτο για λάθος του πιλότου ή μόνο για λάθος του πιλότου. Εδώ είναι αρκετά πιθανό να είχαν πρόβλημα τα όργανα.
Ο τεχνητός ορίζοντας δεν λειτουργούσε; Το ραδιϋψόμετρο; Τι θα πει «βέρτιγκο»;
Στην φάση προσέγγισης για προσγείωση, βέρτιγκο;
Μπήκε σε χαμηλή νέφωση. Ε, και; Στο βουνό ήταν; Σε χαράδρα; Πώς χαμήλωσε το επίπεδο της πτήσης του; Πώς «καρφώθηκε» στην θάλασσα χωρίς προειδοποίηση των οργάνων.
Τι θέλουμε να πούμε;
Το πρόβλημα ή τουλάχιστον το αρχικό πρόβλημα, πρέπει να το είχαν τα όργανα του αεροσκάφους.
Εκτός και αν ο ίδιος ο μακαρίτης παρέβη μια σειρά κανονισμών και εντολών και πέταξε σε τόσο χαμηλό επίπεδο που ακόμα και μια εισρόφηση πουλιού στον κινητήρα, μπορεί να φέρει την καταστροφή.
Αλλά το σενάριο του βέρτιγκο, «δεν παίζει».
Οσοι επιμένουν σε αυτό, μάλλον προσπαθούν να κρύψουν κάτι άλλο…
Πηγή
Ενα Like μας βοηθάει να συνεχίσουμε Facebook
ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!
Πιο πιθανό είναι να υπέστη… έμφραγμα, παρά απώλεια προσανατολισμού και να μπέρδεψε την θάλασσα με τον ουρανό, ακόμα και ευρισκόμενος μέσα σε χαμηλά νέφη.
Αν ήταν έτσι, κάθε προσγείωση μαχητικού αεροσκάφους ή γενικότερα αεροσκάφους εν μέσω νεφών, θα ήταν «ζαριά» ζωής ή θανάτου.
Αν αποκλείσουμε το ενδεχόμενο… κατάρριψης (δεν συνέβη κάτι τέτοιο, έστω και αν η αρχική ανακοίνωση του ΓΕΑ δεν απέκλειε το ενδεχόμενο), τότε μένει ο λάθος χειρισμός και το μηχανικό λάθος.
Λάθος χειρισμός, όμως σε τι; Προσεγγίζει την βάση του και… βουτάει στην θάλασσα; Mέρα μεσημέρι;
Εχουν γίνει και πιο απίθανα, βέβαια, στην Σκύρο, ατυχήματα: Το πιο απίθανο συνέβη στις 28 Ιουλίου1997, όταν ο πιλότος του μαχητικού αεροσκάφους Μirage 2000EGM, επιστρέφοντας από νυχτερινή αποστολή αντί να προσγειωθεί στον αεροδιάδρομο, εξέλαβε τα φώτα από τις βάρκες των γρι-γρι που ψάρευαν σε απόσταση περίπου 100 μέτρων από την άκρη του, ως… φώτα του διαδρόμου αποπροσγείωσης και… προσνήωσε αντί να το προσγειώσει, μέσα στην θάλασσα!
Το τραγικό: Ενώ η προσνήωση ήταν άριστη (έστω και… κατά λάθος) και το αεροσκάφος βυθίστηκε εν συνεχεία άθικτο σε βάθος μόλις πέντε μέτρων και ο πιλότος ζούσε, εν τέλει δεν κατάφερε να απασαλίσει εγκαίρως την καλύπτρα και να κόψει τις αρτάνες, οπότε… πνίγηκε μέσα στο κόκπιτ!
Το αεροσκάφος επισκευάστηκε και ξαναχρησιμοποιήθηκε επιχειρησιακά!
Η Σκύρος, είναι «περίεργο» και δύσκολο αεροδρόμιο, αλλά αυτό που έγινε χθες και οι συνθήκες υπό τις οποίες συνέβη, πολύ δύσκολα πείθει ότι εν τέλει επρόκειτο για λάθος του πιλότου ή μόνο για λάθος του πιλότου. Εδώ είναι αρκετά πιθανό να είχαν πρόβλημα τα όργανα.
Ο τεχνητός ορίζοντας δεν λειτουργούσε; Το ραδιϋψόμετρο; Τι θα πει «βέρτιγκο»;
Στην φάση προσέγγισης για προσγείωση, βέρτιγκο;
Μπήκε σε χαμηλή νέφωση. Ε, και; Στο βουνό ήταν; Σε χαράδρα; Πώς χαμήλωσε το επίπεδο της πτήσης του; Πώς «καρφώθηκε» στην θάλασσα χωρίς προειδοποίηση των οργάνων.
Τι θέλουμε να πούμε;
Το πρόβλημα ή τουλάχιστον το αρχικό πρόβλημα, πρέπει να το είχαν τα όργανα του αεροσκάφους.
Εκτός και αν ο ίδιος ο μακαρίτης παρέβη μια σειρά κανονισμών και εντολών και πέταξε σε τόσο χαμηλό επίπεδο που ακόμα και μια εισρόφηση πουλιού στον κινητήρα, μπορεί να φέρει την καταστροφή.
Αλλά το σενάριο του βέρτιγκο, «δεν παίζει».
Οσοι επιμένουν σε αυτό, μάλλον προσπαθούν να κρύψουν κάτι άλλο…
Πηγή
Ενα Like μας βοηθάει να συνεχίσουμε Facebook
ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Το ΕΠΙΟΣΥ INFO ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις , υβριστικά ή συκοφαντικά θα αφαιρούνται!