EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

«Αγώνας δρόμου» για να παραδοθούν (λειτουργικά) οι αυτοκινητόδρομοι τέλη Μαρτίου

Μπορεί να χρειαστήκαμε ως χώρα κοντά τριάντα χρόνια για να ολοκληρώσουμε ένα σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων που θα εξυπηρετεί την επικράτεια, αλλά ενάμιση μήνα πριν την λειτουργική τους παράδοση, καταφέραμε να τρέχουμε για να προλάβουμε να τελειώσουμε εγκαίρως.

Αν συνυπολογίσουμε τώρα πως κόντρα στα ασφυκτικά πλαίσια των έργων, πηγαίνει από τις αρχές του χρόνου και η σφοδρή κακοκαιρία που πλήττει όλη την χώρα, το αποτέλεσμα είναι να υπάρχει μεγάλη δυσκολία στην υλοποίηση των απαιτούμενων εργασιών.

Έτσι οι τεχνικές εταιρείες βρίσκονται σε εγρήγορση, ωστόσο τα περιθώρια ελιγμών είναι πλέον πολύ στενά. Σε κάθε περίπτωση, αλλαγή χρονοδιαγράμματος εφόσον αφορά λειτουργικό κομμάτι του έργου, δεν μπορεί να υπάρξει αφού βασικό σημείο της συμφωνίας με την ΕΕ -από την στιγμή που τα έργα δεν ολοκληρώθηκαν στα τέλη του 2015- ήταν να παραδοθούν μέχρι τις 31 Μαρτίου 2017. Όταν έγινε ακατόρθωτος και αυτός ο στόχος, δόθηκε παράταση παράδοσης σε τμήματα των έργων που δεν επηρεάζουν την κυκλοφορία των δρόμων, το προσεχές καλοκαίρι.

Έτσι λοιπόν, εργασίες ακόμη και σε δρόμο που θα δοθεί στην κυκλοφορία, εξετάζουν στην Κορίνθου - Πατρών για να αντιμετωπίσουν το πιθανό ενδεχόμενο, ο αυτοκινητόδρομος να μην είναι πλήρως έτοιμος μέχρι τα τέλη Μαρτίου που απαιτούν οι συμβατικές προθεσμίες.

Στο υπουργείο Υποδομών δεν κρύβουν την ανησυχία τους, για το χρονοδιάγραμμα της Κορίνθου - Πατρών, καθώς ο χρόνος κυλά αντίστροφα και τα περιθώρια εξαντλούνται.

Η «Ολυμπία Οδός», εμφανίζεται καθησυχαστική, ισχυριζόμενη ότι ο αυτοκινητόδρομος μπορεί να παραδοθεί και εκκρεμότητες, όπως πχ ο αντιολισθηρός τάπητας, που είναι το τελευταίο στρώμα ενός δρόμου, να γίνουν με καθυστέρηση κάποιων εβδομάδων, μετά τις 31 Μαρτίου.
Κάτι ανάλογο συνέβη και με την συντήρηση του τμήματος «Ελευσίνα - Κόρινθος», που όμως προϋποθέτει τον αποκλεισμό της κυκλοφορίας ανά λωρίδα και συνέχιση της ταλαιπωρίας των οδηγών.

Επιπλέον οι κατολισθήσεις που σημειώθηκαν τον Ιανουάριο, 20 χλμ έξω από την Πάτρα, έφεραν εργασίες που ήταν προγραμματισμένες για αργότερα, να γίνουν τώρα.

Αντιθέτως, έχουν ολοκληρωθεί τα έργα στις σήραγγες στην Παναγοπούλα και στα Μαύρα Λιθάρια, με την εταιρία παραχώρησης, να καταβάλλει προσπάθειες να παραδοθούν στους οδηγούς πολύ σύντομα ώστε να υποδεχτούν και τους εκδρομείς τους τριωδίου.

Το σίγουρο είναι πως μέχρι τον προσεχή Αύγουστο, θα εκτελούνται εργασίες στα σημεία διεπαφής του αυτοκινητόδρομου με το σιδηρόδρομο, συνολικού μήκους 9 χιλιομέτρων (Δερβένι, Καμάρες, Αραχωβίτικα, Α/Κ Ρίο).

Με την παράδοση του δρόμου, θα αναπροσαρμοστεί και το κόμιστρο των διοδίων. Έτσι, τα ΙΧ στους τρεις σταθμών της διαδρομής από Αρχαία Κόρινθο έως την παράκαμψη των Πατρών, μήκους 120 χιλιομέτρων θα πληρώνουν 0,64 ευρώ ανά χιλιόμετρο, με την διαδρομή να κοστίζει περίπου 7,50 ευρώ.

Σε ότι αφορά τώρα τα διόδια συνολικά για τα 210 χλμ του αυτοκινητοδρόμου, που περιλαμβάνουν την αναβάθμιση του Ελευσίνα - Αρχαία Κόρινθος μήκους 63,2 χλμ. και την ευρεία παράκαμψη Πατρών μήκους 18,3 χλμ. το κόστος θα διαμορφωθεί στις αρχές Απριλίου στα 11,50 ευρώ από 6,40 ευρώ που είναι σήμερα. Αντίστοιχα, προβλέπεται να μειωθεί το διόδιο στο σταθμό του Ρίου στα 2,20 ευρώ από 2,50 ευρώ που ισχύει σήμερα. Τις προηγούμενες μέρες ολοκληρώθηκε τα γκρέμισμα του παλιού σταθμού, ο οποίος θα μεταφερθεί 3 χλμ πριν από την τωρινή θέση.

Προβλεπόμενες αποκλίσεις από το χρονοδιάγραμμα θα υπάρξουν και στον αυτοκινητόδρομο Ε-65.

Το τμήμα του Ε-65 «Τρίκαλα – Ξυνιάδα», μήκους 78 χλμ, δεν θα παραδοθεί στο σύνολό του στα τέλη Μαρτίου, καθώς -λόγω απαλλοτριώσεων- μεταφέρονται για αργότερα τα πρώτα 5 χλμ, που θα εξυπηρετηθούν μέσω παράκαμψης.



πηγη

Συνδεθείτε στη σελίδα μας στο Facebook





ΠΡΟΣΟΧΗ: Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου !!!!!
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID