EPIOSYINFO NEWS
latest

728x90

468x60

Απελευθέρωση των ΚΤΕΛ με κερδοφόρες και άγονες γραμμές

Το διαχωρισμό των γραμμών των ΚΤΕΛ σε κερδοφόρες και άγονες, αλλά και την κατάτμησή τους σε τρεις κατηγορίες, κυρίως με γεωγραφικά κριτήρια, από τις οποίες κάποιες θα είναι επιδοτούμενες, άλλες με αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης και άλλες απελευθερωμένες (συνδέσεις μεταξύ αστικών κέντρων και συνδέσεις αστικών κέντρων με συγκοινωνιακούς κόμβους), προβλέπει το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ.
Επιδίωξη του υπουργείου Μεταφορών είναι η πλήρης απελευθέρωση της αγοράς να έχει συντελεστεί έως το 2015.
Το ν/σ προβλέπει ότι το κράτος παύει, πλέον, να καθορίζει τις τιμές των κομίστρων. Ωστόσο, διατηρεί το δικαίωμα καθορισμού των ανώτατων ορίων χρέωσης επιβατών ανά χιλιόμετρο, ώστε να υπάρξει εξορθολογισμός αλλά και προστασία του καταναλωτή.
Με το νέο σύστημα προβλέπεται η δημιουργία τριών κατηγοριών γραμμών. Ειδικότερα:
*Οι γραμμές αποκλειστικού έργου, δηλαδή εκείνες στις οποίες ο ανάδοχος εξασφαλίζει την αποκλειστικότητα εκτέλεσης έργου στις συγκεκριμένες γραμμές χωρίς ανταγωνισμό.
*Οι άγονες γραμμές, δηλαδή εκείνες για τις οποίες ο ανάδοχος εξασφαλίζει αποκλειστικότητα εκτέλεσης έργου και ταυτόχρονα -λόγω μικρού οικονομικού ενδιαφέροντος- και επιδότηση (αποζημίωση).
*Οι γραμμές ελεύθερης επιλογής.
Στην πρώτη κατηγορία, ο ανάδοχος αναλαμβάνει κατ' αποκλειστικότητα να εκτελεί το έργο, χωρίς ανταγωνισμό, σε όλες τις υπεραστικές γραμμές της γεωγραφικής ενότητας που αποτελούν ένα δίκτυο γραμμών, έπειτα από δημόσιο ανοικτό διαγωνισμό και με κριτήριο επιλογής του αναδόχου την υψηλότερη προσφορά.
Στη δεύτερη κατηγορία, σε αυτές δηλαδή που το οικονομικό ενδιαφέρον είναι μειωμένο, προβλέπεται ότι ο ανάδοχος θα έχει το δικαίωμα και επιδότησης -κατά το πρότυπο των άγονων αεροπορικών δρομολογίων. Οι ανάδοχοι θα αναλαμβάνουν τις γραμμές αυτές κατόπιν διαγωνισμού. Στη συγκεκριμένη κατηγορία εμπίπτουν πολλές νησιωτικές περιοχές.
Στις δύο πρώτες κατηγορίες οι ανάδοχοι θα αναλαμβάνουν το έργο με συμβάσεις διάρκειας έως 10 ετών και με δυνατότητα παράτασης.
Στην τρίτη κατηγορία, οι γραμμές ελεύθερης επιλογής, δηλαδή αυτές που έχουν μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον, θα μπορεί να εκτελούνται από κάθε ενδιαφερόμενο, αρκεί να μη δημιουργείται ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού. Η υπαγωγή των γραμμών στις νέες κατηγορίες θα γίνει έπειτα από αποτίμηση των οικονομικών και συγκοινωνιακών στοιχείων. Η αποτίμηση και οι διαγωνισμοί θα γίνονται από την Αρχή Χερσαίων Επιβατικών Μεταφορών, η οποία αποτελεί τη μετεξέλιξη της υπάρχουσας Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων.

ΠΗΓΗ
« PREV
NEXT »

Facebook Comments APPID