Ανησυχία προκαλεί η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής γραμμής Πειραιά-Θριασίου. Οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι καιροφυλακτούν.
Κρίσιμος
μήνας αναμένεται να είναι ο Φεβρουάριος για τις εξελίξεις στα ελληνικά
λιμάνια, σχετικά με την αξιοποίηση τους και τις επενδύσεις, καθώς η
κυβέρνηση, τόσο τα αρμόδια υπουργεία όσο και ο κ. Σαμαράς προσωπικά,
έχουν ξεκινήσει αγώνα δρόμου για να ολοκληρωθεί η μέθοδος και η
διαδικασία της αξιοποίησης.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον
συγκεντρώνει βέβαια το λιμάνι του Πειραιά, αφού στα τέλη του μήνα
αρχίζει να “τρέχει” η συμφωνία Cosco-HP-ΟΣΕ. Η συγκεκριμένη συμφωνία,
που είχε παρουσιαστεί ως επιχειρηματικός άθλος από την κυβέρνηση, αφορά
τη μεταφορά μέσω του λιμανιού του Πειραιά και προώθηση μέσω των γραμμών
της ΤΡΑΙΝΟΣΕ του υπολογιστικού εξοπλισμού που κατασκευάζει στην Ασία η
ΗΡ στην αγορά της Ευρώπης.
Έντονη ανησυχία
στους αρμόδιους φορείς και στην κυβέρνηση προκαλούν αφενός η καθυστέρηση
στην ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής γραμμής Πειραιά-Θριασίου (σύμφωνα με
το χρονοδιάγραμμα θα ήταν έτοιμη αρχές Φεβρουαρίου), αφετέρου οι
διαρροές από την ΗΡ για αλλαγή των όρων της συμφωνίας, ακόμα και για
ακύρωση. Άλλωστε ο ανταγωνισμός είναι έντονος, τη στιγμή που στη
γειτονική Τουρκία υπάρχει έτοιμο σιδηροδρομικό δίκτυο σε φθηνότερες
τιμές. Για ανεπανόρθωτη ζημιά στο ζήτημα της προσέλκυσης μεγάλων
επενδύσεων σε περίπτωση αποτυχίας της συμφωνίας κάνουν λόγο
επιχειρηματικοί κύκλοι.
Παράλληλα, οι
επενδυτικές πιέσεις φαίνεται πως εντάσσονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο
απαξίωσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ώστε να διευκολυνθεί η ενδεχόμενη πώλησή της.
Άλλωστε, σε αναμονή είναι Γερμανοί επενδυτές που έχουν εκδηλώσει
ενδιαφέρον για “είσοδο” στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Να σημειωθεί
πως τυχόν ολοκλήρωση της συμφωνίας Cosco-HP με τον ΟΣΕ θα πλήξει,
σύμφωνα με τα στοιχεία, την εμπορικότητα των λιμανιών της Β. Γερμανίας,
καθώς θα μειωθεί η εμπορική κίνηση που υπάρχει μέχρι σήμερα. Την ίδια
στιγμή, αυξάνονται οι φωνές που υποστηρίζουν πως τυχόν αδυναμία της
ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ολοκληρώσει το έργο θα σημάνει τη μεγάλη πτώση της αξίας της
στον επικείμενο διαγωνισμό αποκρατικοποίησης. Αυτό φαίνεται πως
περιμένουν και οι Γερμανοί επενδυτές.
Στο μεταξύ, η Golden
Union, συμφερόντων του Κ. Βενιάμη, του προέδρου της Ένωσης Εφοπλιστών,
προχωράει στην κατασκευή υπερσύγχρονου και οικολογικού πλοίου. Η εταιρία
του κ. Βενιάμη συμφώνησε για τη ναυπήγηση αυτού του πλοίου στα
ναυπηγεία της Cosco σε συνεργασία με την Lloyd’s Register. Φαίνεται πως
αποτελεί ένα δείγμα της «εθελοντικής» προσφοράς στην κοινωνία που είχαν
προαναγγείλει οι εφοπλιστές στο ετήσιο συνέδριό τους, αφού επιλέγουν να
ναυπηγούν τα υπερσύγχρονα πλοία τους στην Cosco, τη στιγμή που τα
ελληνικά ναυπηγεία έχουν οδηγηθεί στο ουσιαστικό κλείσιμο και οι
εργαζόμενοι σε αυτά στην εξαθλίωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Το ΕΠΙΟΣΥ INFO ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις , υβριστικά ή συκοφαντικά θα αφαιρούνται!